Golf 2 Memphis

Historicwheels.be
Golfparts.be

Moderator: historic wheels

Locked
historic wheels
Golfmk2.be sponsor
Posts: 101
Joined: Thu Sep 30, 2010 11:04 am
Location: olsene
Contact:

Golf 2 Memphis

Post by historic wheels »

Golf 2, 1800 8V, 66 KW, GX motor, bj 01/09/1988, Memphisuitvoering in originele staat met de juiste onderdelen, trekhaak, net interieur. Lak is netjes maar niet perfect. Versnellingsbak 4+E. Klein beetje carrosseriewerk aan achterbumper. Draait en rijdt maar motor heeft nazicht nodig, staat 3 jaar stil. 2750 euro

Image

Image

Image

Image

Image

Image
www.historicwheels.be
mail wat u zoekt en wij antwoorden zo vlug mogelijk
User avatar
gsst
addicted
Posts: 1171
Joined: Mon Nov 12, 2007 8:47 pm
Location: Aalst - d'Ajoinenstad
Contact:

Re: Golf 2 gti

Post by gsst »

euh begin ik nu door ouderdom dingen te vergeten, of zijn mijn ogen verslechterd, maar dat is toch geen GTI?
voor de rest wel een propere wagen lijkt mij...
Volkswagen - Da weiss man, was man hat!
VW Passat 35i Variant 1800cc (°1993)
VW Scirocco II 1800 16V (°1986)
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI (° 1983)
VW Jetta 1300 Coupé (°1983)
ex-VW Jetta 1600 Coupé (°1991)
ex-VW Passat Variant 1.8T (°2002)
historic wheels
Golfmk2.be sponsor
Posts: 101
Joined: Thu Sep 30, 2010 11:04 am
Location: olsene
Contact:

Re: Golf 2 gti

Post by historic wheels »

Is wel gti, is ke jetronic, maar heeft maar 66 kw vanwege de katalisator en de lambdasonde die erin zit. Was speciale uitvoering eigenlijk 1987, memphis, maar er zijn er maar beperkt van gemaakt, je kan alles terugvinden hier, is de 66kw/90 pk met 4+E versnellingsbak:

http://www.doppel-wobber.de/forum/Model ... mphis.html

Aangezien het memphisuitvoering is is het dus de 1.8 i kat, gx motor. Daarom zonder emblemen gti. maar is dus wel de oude mechanische injectiemotor
www.historicwheels.be
mail wat u zoekt en wij antwoorden zo vlug mogelijk
Niche
Mr.Sebring
Posts: 2840
Joined: Sun Sep 19, 2004 9:35 am
Location: Peer City

Re: Golf 2 gti

Post by Niche »

Ik zie in heel de beschrijving op doppel wobber geen enkele vermelding of verwijzing naar GTI.
Zou ook de eerste gti zijn die ik zie met 90pk.
Leuk dat de basis motor misschien gelijk is, maar dat maakt het nog geen gti.
historic wheels
Golfmk2.be sponsor
Posts: 101
Joined: Thu Sep 30, 2010 11:04 am
Location: olsene
Contact:

Re: Golf 2 gti

Post by historic wheels »

Zal het dan anders formuleren zodat er geen misverstanden zijn: 1800 injectie met GX motor, 66 kw, KEjetronic. Sorry voor het misverstand dan, maar dacht niet anders dan dat een Kjetronic en KEjetronic, gti motoren waren en op forums praten ze ook over gti motor GX dus vandaar? Het is alleszins een motor die niet zo heel veel voorkomt naar het schijnt. Kan niet alle motoren vanbuiten kennen hee :lol:
www.historicwheels.be
mail wat u zoekt en wij antwoorden zo vlug mogelijk
Niche
Mr.Sebring
Posts: 2840
Joined: Sun Sep 19, 2004 9:35 am
Location: Peer City

Re: Golf 2 gti

Post by Niche »

historic wheels wrote:Zal het dan anders formuleren zodat er geen misverstanden zijn: 1800 injectie met GX motor, 66 kw, KEjetronic. Sorry voor het misverstand dan, maar dacht niet anders dan dat een Kjetronic en KEjetronic, gti motoren waren en op forums praten ze ook over gti motor GX dus vandaar? Het is alleszins een motor die niet zo heel veel voorkomt naar het schijnt. Kan niet alle motoren vanbuiten kennen hee :lol:
Welke forums zijn dat? Die moesten ze verbieden. :lol:

Ik heb je begin post en topic titel aangepast.
historic wheels
Golfmk2.be sponsor
Posts: 101
Joined: Thu Sep 30, 2010 11:04 am
Location: olsene
Contact:

Re: Golf 2 Memphis

Post by historic wheels »

bedankt. Tja, niet iedereen kan alles weten hee. Tis injectie en de kw en dergelijke waren juist, dus enkel het woord gti was verkeerd gebruikt blijkbaar. het is en blijft een net wagentje met natuurlijk zijn gebruikssporen en een klein beetje werk maar wel de moeite waard.
www.historicwheels.be
mail wat u zoekt en wij antwoorden zo vlug mogelijk
Locked